Overblog
Edit post Folge diesem Blog Administration + Create my blog
3. Januar 2010 7 03 /01 /Januar /2010 16:00

Avusturya'da yayımlanan ballesterer dergisi geçtiğimiz yaz ayında uzun süre Ülkemizde bulundular.O esnada sayısı çok az olan Türk Kadın hakemleri Melike Güney ile röportaj yapmışlar.Sizlere elimden geldiği kadar çevirmeye çalıştım,orijinal kaynağı buradan >> link

melikeguney

Melike Güney,25 yaşında ve Hakemlik yapıyor.İstanbul Kadir Has Üniversitesinde ballesterer dergisine yaşadıklarını ve hayallerini anlattı.


ballesterer:  Her korner atışında ceza sahasının içinde penaltı verilecek pozisyonlar yaşanıyor.Bir hakem şöyle demişti "bu olanların hepsi cezalandırılsa fauller mutlaka azalacaktır,oyuncular kendilerini ona göre duruma ayarlayacaklardır"


Melike Güney: Bana gerçekçi gelmiyor katılmıyorum.Futbolda vücut teması oluyor ve hakem olarak bunları çok iyi ayırmalıyız.Bir oyuncu diğer oyuncunun formasından hemen çekip bırakması ile onu formasından tutup yere sermesi arasında fark var.


ballesterer: Neden hakemler numara yapan sözde mağdur oyuncuları cezalandırmıyorlar ? Örneğin 2002 dünya kupasında Rivaldonun bacağına topu şutlayan Hakan Ünsal kırmızı kart gördü fakat top üst baldırına çarpmasına rağmen mahsus yüzünü tutup numara yapan Rivaldo'ya hakem sarı kart bile göstermedi.


Melike Güney:  Güzel konuya değiniyorsunuz.Öncelikle şunu söylemeliyim,Hakan Ünsal haklı bir kırmızı kart gördü,diğer yandan Rivaldonun tiyatro gösterisi de bana göre sarı kart ile cezalandırılmalıydı.


ballesterer: Hakem olmak nasıl aklınıza geldi?


Melike Güney: Amcam süper lig de hakemlik yaptı ve bende taraftar olarak İstanbul'da bir çok kez stadyuma gittim.Futbola ufak yaşta gönül verdim,hakem olmak tamamen kendi kararımdı,oyuna katkıda bulunmak istedim.


ballesterer: Söyledikleriniz bir çok gencin hayalini süslüyor ama onlar daha çok oyuncu olmak isterler.


Melike Güney: Ben düdük çalmayı seviyorum ve hakemler oyunu yönetenlerdir.Futbol oynamaya heveslenmedim, zaten taraftarın çoğu futbol oynamıyor.Hem İstanbul'da  çok az kız futbol takımı var.


ballesterer: Aile içinde geleneksel hale gelmiş hakemlik sizi etkiledi mi?


Melike Güney: Fazla etkilenmedim sade Futbol da taraftarların çirkin davranışları yüzünden  Babam Voleybol oynamamı istedi.


ballesterer: Futbol federasyonunun sizi kadın olmanızdan dolayı kabullenme de zorluk çıkardı mı?


Melike Güney: Hayır kesinlikle zorluk çıkarmadılar.Tam aksine Türk Futbol federasyonu kadınların hakem olmasını istiyor.Ama koca İstanbul'da toplasanız 8/9 kadın hakem var.


ballesterer: Diğer Avrupa şehirlerinde durum farklı değil


Melike Güney: Ciddimsiniz? Bence bu sayı çok az,daha fazla olmalıydı.


ballesterer: Yönettiğiniz maçları Türk Futbol severler nasıl karşılıyor ?


Melike Güney: İlk gördüklerinde tuhaflarına gidiyor ama genelde dürüst davranıyorlar.Bazen seyircilerden sözlü taciz eden oluyor ama diğer seyirciler hemen onları uyarıyorlar "ayıp kadınlara terbiyesizlik yapılmaz" gibi.Bazıları maçtan sonra gelip bana erkek hakemlerin daha iyi müsabaka yönettiğini söylüyorlar ama ben onlara kulak asmıyorum.


ballesterer: Geçmişte statlarda maç seyrettiğinizden dolayı bu türlü sözlere alışmışsınızdır.


Melike Güney: Olabilir,yalnız 50-60 kişinin geldiği amatör maçlar ile dolu tribünlerde oynanan Galatasaray-Fenerbahçe derbisi arasında fark var.


ballesterer: Siz derbileri tribünde nasıl yaşıyorsunuz?


Melike Güney: Taraftarların agresifliğini ve negatif olmalarını anlamıyorum,oysa takımlarını pozitif motive edip destekleseler ne güzel olacak.Geçmişte bulunduğum taraftar grubu içinde kadınlarda vardı.Bizim orada bulunmamız bazı agresif erkekleri sakinleştiriyordu.


ballesterer: Bir Alman kadın taraftar bu duruma  "Biz kadınlar erkeklerin bekçileri olmak zorunda değiliz" itiraz ederek karşı tavır koydu.


Melike Güney: Kadınların böyle bir rol üstlendiği kulüp politikası değil,fakat ortada bir gerçek var kadınların bulunduğu ortamda daha az agresiflik oluyor.Örneğin Fenerbahçe tribünlerinde çok kadınlar var ve ortam aile havası içinde.


ballesterer: Hakem olarak nasıl bir kariyer hedefiniz var?


Melike Güney: Süper amatör lig maçlarına kadar yönetiyorum,bu sezondan sonra bir basamak yükselmek için başvurdum,4.lig'de maç yönetmek istiyorum.Ben 400 kişi içinden biriyim,adayların çoğu erkek.Yönettiğim maçlarda gösterdiğim performans,teorik ve pratik sınavlarımdan çıkan neticeler üzerine karar verilecek.


ballesterer: Kadın olmanızın rolü var mı ?


Melike Güney: Hayır,bende erkekler gibi bütün kriterleri yerine getirmem gerekiyor,beraber antrenman yapıyoruz.Dediğim gibi Federasyon daha çok kadın olmasını istiyor ama kadın erkek ayrımı kesinlikle yok.


ballesterer: En büyük hedefiniz nedir?


Melike Güney: Bir kere olsun İstanbul derbisi yönetmek istiyorum(yan masadan konuşmayı dinleyen bir adam "İmkansız" diyerek gülüyor).Bazen düşünüyorum acaba ben olsam nasıl karar verirdim,nereye koşardım.


ballesterer: Biz ilk derbiye gelip sizinle tekrar bir söyleşi yapmak istiyoruz.


Melike Güney:(Gülüyor)Olur,ben size bilet ayarlarım.İlk derbi öncesi baya gürültü kopar,medyanın yoğun ilgisi olur.Federasyon böyle maçlar öncesi basın hakemlerin  fazla üzerlerine gitmemesi için onları koruma altına alır.O gün sanırım her gün olduğu gibi otobüse binemeyeceğim,çünkü bu saatten sonra herkes beni tanıyacak.


Hoş röportaj olmuş,biraz "wishful thinking" durum söz konusu,her neyse insanların görüşlerine saygımız sonsuz.

Diesen Post teilen
Repost0
Published by Erdal Güngör

Blog Içeriği

  • : Blog von Erdal Güngör
  • : Liberta per gli Ultras ! No Al Calcio Moderno ! Galatasaray,Ali Sami Yen,Metin Oktay,istanbul,Alpaslan Dikmen,Karıncaezmez Şevki,Fatih Terim,Hooligan,Ultras,Hagi,Two and a half Man,Football Supporters Europe,The Big Bang Theory,Çılgın Türkler, Family Guy, Fringe,eBileteHAYIR!
  • Kontakt