Overblog
Edit post Folge diesem Blog Administration + Create my blog
6. März 2011 7 06 /03 /März /2011 14:34

Bu bir Ultras hikâyesi içinde Galatasaray olmaması mümkün mü? Sezen Aksu bir şarkısında dediği gibi;” Yıldızların o ışıklı fırçası azıcık değmeden, bu şahane hüzün tablosu tamamlanmıyor”


Ali Sinan Tüzün kardeşime bundan 10 sene önce yaşadıklarını paylaşmasını rica ettim sağ olsun isteğimi geri çevirmedi. Allah var Avrupa’da benden daha çok tribün kovalamış her şeyi göze alarak Galatasaray armasının peşinden koşturmuştur, hala öyle. Hele konum olarak kaldığı İngiltere’den tüm maçlara gitmek her yiğidin harcı değil.


13 Mart 2001 tarihinde Paris St.Germain-Galatasaray Şampiyonlar ligi müsabakası öncesinde yaşadıklarını uA Mail grubunda paylaştığı yazısını noktasına virgülüne dokunmadan birde çektirdiği hatıra fotoğrafıyla yayınlıyorum.

 

 

 

 

 

 

PARIS HATIRASI

 

evet bundan tam 1,5 saat once paris den dondum...ayagimin tozuyla da BRT televizyonuna 1 haberlerinde canli yayinda olaylari anlattim. simdi kaciran(ve tabi merak eden) arkadaslar olduysa surda bir takim eklemelerle birlikte dunku 24 saati bir anlatayim. yanliz simdiden devrik cumleler, abuk subuk siralama icin ozur dilerim cunku son 36 saattir hic uyumadim ve bu 36 saatin 7 si 900km arac kullanarak, 3 saati feribotta

deniz gecerek 45 dakikasi kavga ederek, 4 saati de hastahane de gecti...:)

 

oncelikle paris e giderken bunun hayatimdaki en stressiz, en rahat GS CL maci olacagini dusunuyordum...HATAYA BAK!!!! :)

 

sali gunu saat 10 da londra dan dover e dogru yola ciktik ve 12.15 dover'de feribot a binip yerel saatle 14.30 da fransa ya ayak bastik. ordan ver elini 285km lik bir yolculuktan sonra paris. paris in girisinde hemen otoban giseleri cikisinda gozumuze 3-4 tane fransiz plakali ama GS bayrakli araba carpti bekleyen. tabi GS li GS liyi gorupde durmazmi bir selam vermek icin. hemen durduk ve otobanda bir 3 lu cektik..:)

 

daha sonra o arkadaslara fransa dan olduklari icin one dustuler ve aksam trafigi icinde saat 5.30 gibi stadin hemen yanindaki yeralti otoparkina arabamizi park ettik. yukariya ciktigimizda genellikle kadinlar ve cocuklardan olusan 40-50 kisilik bir gs li grup vardi. 200mt kadar ilerde ise bir suru polis ve bir karisiklik havasi. ordaki arkadaslar bize bir gurup PSG linin gecen gs li araclara ve seyircilere bira siseleri attigini polisinde onlari kovaladigini soyledi...hakikatende o kovalamaca yaklasik yarim saat stad cevresinde olduktan sonra yavas yavas arka sokaklara dogru gitti...fakat bu arada da psg li ler kacarken cok zeki(!) fransiz poliside oldugu gibi peslerine takildi ve biz orda 90% kadin ve cocuklardan olusan 40 kisi kadar kaldik.


aradan bir 15 dakika gecti ki bir anda 150-200 kisilik farkli bir psg grubu bize bir anda saldirdi! bu grubun onunde eli bicakli bir herif hemen arkasinda ve yaninda 10-15 tane sopali onlarin arkasindada tamami ellerinde ikiser bira sise olan bir ekip korkunc organize bir sekilde bize yuklendiler. biz 5-6 yetiskin erkek one gectik ve arkamizda kalan kadinlarla cocuklari korumaya calistik. ustelik bizi kistirdiklari yer muhtesem; tam arkamizda yaklasik 3mt yuklekliginde 5m eninde bir duvar,bir yanimzda PSG nin dukkani diger yanimizda ise Bilet ofisi...yani tam anlamiyla bir kapan. acik soyleyeyim kacacak yer olsa kacilir cunku eli tam techizatli 150-200 kisiye karsi 4-5 kisi CONAN dahi olsaniz sansiniz yok...:)

 

herneyse kacma opsiyonu da olmayinca artik "madem bu herifler bizi goturecek bari giderken 3-5 de biz goturelim" hesabiyla mudafaya gectik. fakat dedigim gibi adamlarin planlamalari ve organizasyonlari tek kelime ile muhtesem, ondeki bicakli ve sopalilar aletleri kollari acik vaziyette salliyorlar ve sizi kendilerine yaklastirmiyorlar arkadaki guruhdan ise bir sise yagmuru geliyor...o sirada herhalde allahin yardimi midir nedir siselerden iki tanesi ordaki buyuk beton saksidaki ciceklerin ustune dustu ve kirilmadi!!! "allah" dedim kendi kendime "artik elimiz bos degil hic degilse" ve ikisini de kaptim. siseleri alip da sallamaya baslayinca hemen o ondeki en bi erkek-kumandan olan eli bicakli zat bir anda erkekligin 10 da 9 unun kacmak oldugunun bilincine varip elinde uzun sopali olan grubun arkasina cekiliverdi. ve sopalilar bize taarruza, bizde 3-4 arkadasla birlikte onlara karsi taarruza gectik. o sirada ilk gazimizi verdik. benimle londra dan gelen hasan in tam bilegine gelen demir cubuk bilegi catlatinca hasan o andan itibaren COLAK lakabina kavustu..:)

PSGHatirasi.JPG

 

bir sopa da bana geldiginde ondeki sopalinin (bayan arkadaslari dikkate alarak) iki bacaginin arasindaki torba seklindeki organa 45 numarali kucuk ayaklarimla GS lilarin ne kadar iyi vole atabildigini gosterme bahtiyarligina eristim. eristimde o PSG linin yerden soyle bir yarim metre kadar havalanip sopasini birakarak frikik vurusundaki baraj yapan eleman edasiyla ve attigi kizildereli cigligiyla yere dusmesi 2 dakikalik bir sure icin gordugum son goruntu oldu!!! daha dogrusu o son karenin icinde havada, sag gozumden yaklasik 30-40cm uzaklikda bir ucan cisimde vardi....neyse ozetle sonunda hentbol yetenekleri ustun olan bir PSG li futbolsever(!) kafa haric vucudumun cesitli  organlari yapilan 8-10 sise atisindan sonra hedefi tam 12 den tutturararak bizim kasi 4,5cm acmayi ve tabi sag gozu de kapatmayi basardi. o sirada yere dustum. isin moktan yani da oyle bir pozisyonda dusmeyi becermisizki; sol tarafimin ustunde oldugumdan sagin kapandigi yetmiyormus gibi sagdan akan kanda solun gorusunu kapatinca dunyayi oldukca koyu bir kirmizi renkde hayal meyal seyretmeye basladim. aslinda yaninda biraz da sari olsa hicte fena olmayabiliridi...:)

 

neyse o dunyayi hayal meyal sectigim anlarda bir yandan siseleri sallamaya devam ediyordum ama tabi yaradana siginip...o sirada sag elim siddetle sarsildi ve sisenin birisinin sert bir cisme carptiktan sonra elimde sadece basinin kaldigini hissettim...bir yandan da sol elimin bilek kismiyla sol tarafdaki goze islerlik kazandirmaya calisiyordum...nihayet dunyayi tekrar gormeye basladigimda eli sopali vatandaslardan birisinin daha yerde kafasini tutarak yuzu hafif(!) kanli(biftegide hep kanli sevmisimdir yeri gelmisken) bir bicimde ve icinden bir kelimesini anlamadigim sanirim fransizca olan bir lisanda bagirip-inleyerek yerde yattigini gordum...acayip zevklendim(bir psikologami gorunsem ne!!!)....

neyse o aradaki kargasalikdan yararlanip kadinlari ve cocuklari bilet ofisine bankonun arkasina kacirdik bizde oraya cekilip son mevzi olarak bilet gisesini(!) savunmaya basladik...:)   ben sahsen sunu soylemeliyimki PSG yi cok takdir ettim...bilet giseleri muhtesem..savunma durumunda karsiya sallayabileceginiz yaklasik 8-10 tane monitor, bir o kadar sandalye ve cesitli boy ve ebadlarda saksilarla donatmislar ofisi..adamlar cok dusunceli canim, bakin misafir taraftarlarida nasil dusunuyorlar...nede olsa avrupali..:)

 

neyse bu yeni cephane tukenene kadar bir 5 dk daha tuttuk adamlari ve sonunda o cephane de tukendi(bu konuda PSG ye bir yazi yazip adetlerin arttirilmasini talep edelim bir dahaki mac icin arkadaslar)..... artik adamlar iceriye giripde "biz galiba olduk" derken elinde deminkilerden daha kalinca sopalar bulunan ve daha iyi giyimli(PSG formasiz) 3-4 kisi de iceriye daldi...birde herifler daha mi iri yoksa benim hic gormeyen sag gozle kirmizi backgroundlu yarim yaramalak goren gozmu oyle algiladi bilemeyecegim ama herifler conan da olsa farketmeyeceginde can havliyle ilk gelene bir sag krose salladim ve herifden o anda bir ses cikti..."stop stop...nasyonal polis"...haydaaa...ulan 20-25 dakkadir nerdeydiniz ve niye uniformasizsiniz hiyarlar...!!! neyse herif benim kendisine kotu bir niyetle yada sahsi bir hesabim veya ailelerimiz arasindaki koku cok eskilere dayanan bir kan davasindan diil sadece onume gelen, ustelik eli sopali her vatandasa vurdugumu anladigindan bana hic dokunmadan PSG lilerin ustune saldirdi(eyooo sayimiz bir anda ikiye katlandi...ustelik takviye techizatli)...:) pesinden gelen uniformali destek birlikleri de herifleri sikistirdi ve bu sefer adamlar bir anda martial arts, hentbol gibi dallardaki becerilerine ek olarak atletizimde de oldukca iddiali olduklarini gostermeye basladilar...yanliz gecenin en mutlu anini o anda yasadim; O eli bicakli olan sisko(soyleyene bakarmisiniz) hiyar atletizimde benim kadar bile kabiliyeti olmadigini kanitlayip yakalandi!!! ve ben firsat bu firsat  o anda herife bir ucan tekme cikartmayi basardim..bakin 120kg luk, tek gozu kapali, ucarken yakit sizdiran ucak gibi kan akitan bir adamin ucusu da gercekten gorulmeye deger bir manzara!!! bir TV ekibi tarafindan filme alinmamis olmasina hala yanarim...:) neyse tabi ben herife koydumda bir anda polisin biriside tepemde jop kaldirdi bana gecirmek icin...adam peygambermidir nedir o benim ilk vurdugum polis o polisi durdurdu, beni kaldirdi ve gene bir kelimesini dahi anlayamadigim fransizca bir sekilde (ses tonundan ve bagirmasindan tahmin ediyorum) bana saglam bir firca cekti ve ben tutuklanmayi beklerken beni bilet gisesinin disina itti!!! aaa..yirttim valla!!!! bak bunu hic beklemiyordum..

 

neyse ortalik sakinlasince canan gitti can geldi akla tabi basladik bir saglik gorevlisi aramaya...neyse bir stad gorevlisi(bakin bunlar orda cok ender bulunan bir tur iste...butun stadin icinin guvenliginden bunlar sorumlu ama sizinde TV de seyrettiginiz stad ici kavgada, 5000 kisilik trubunde bu modellerden sadece 3-yanlis okumadiniz yaziyla UC- adet vardi!!!!) beni alip stadin icindeki revire goturdu...cok sukur orda fransaya girdigimiz andan itibaren ilk defa tarzancada olsa ingilizce konusabilen bir doktor bulduk....ve ilk yardim yaptirdik..adam tutturdu gozunun icinde de yaranin icinde de cam var seni simdi ambulansla hastaneye yollicam diye...iyi kardesim yollicanda maca yetisirmiyiz?

"mumkun diil" demezmi...ulan maca kalmis 45 dakika, ustelik bu kadar da mucadelesini etmisiz, simdi ben bu maci izlemicemmi yani...yada en sokak turkcesiyle; "sayin doktor bey acaba sizin muhterem valideniz hanim efendi guzelmiydi!!!!!" ben tabi boyle diyice adamda "valla(bu valla diil tabi fransica baska bi sey dedide ben anlamadim) "kor olma riski size ait... o zaman bana su kagidi imzala sorumlugu ustune aldigina dair sonra ne shit yersen ye" dedi..bizde bir kelimesini anlamadigimiz o fransizca kagida imzayi bastik..gerci sonradan icime kurt dusmedi diil "ulan bu herif sorumluluk morumluluk ayagina isallah bize senet falan imzalatmamisdir" diye ama"neyse artik adam nede olsa bir doktor, hipokrat yemini falan vardir heralde" dedim....

fakat isin en matrak yanlarindan birisi herifler beni stadin icinde revirin kapisinin onune atip kapiyi kapattilar ve etraf malumunuz oldugu surece PSG dolu!!! neyse yapacak bi sey yok tabi oyle yuruduk...o arada etraftan bir takim (kufur oldugunu tahmin ediyorum) fransizca laflar isittik, bir adette kahve bardagi(plastik) uctu ama onlar disardakilerden sonra cerez kaldi...:)

 

evet burdan da cikip disariya GS trubunu onune gittik ve orda bu sefer polisin aldigi SUPER KORUMALI(!) bir organizasyonla iceriye girdik..halbuki hiyarlar orda 5000 kisi var zaten korusan ne olur korumasan ne...keske gelseler 5000 kisiyken!!!

 

 

evet maca girene kadarki oyku bu...mac sirasindaki olaylara hic deginmeyecegim cunku maci ve olaylari muhtemelen siz bizden iyi gordunuz TV de...yanliz ilginc bir nokta var orda soylemeden gecemeyecegim; PSG tribunu o bizim karsimizdaki trubune aradaki engelleri nasil asip girdi!!! o demir kapi nasil acildi acaba!!! cunku biz yaklasik 2000 kisi o kadar yuklendik, birak o kapiyi acmak yerinden dahi kimildatamadik!!! yaklasik 5cm kalinligandaki parmakliklardan olucan bir kapi...biz kimildatamazken dahi onlarin trubunune girip karsidaki bir avuc insani klurtaralim diye o iki trubun arasindaki nasil acildi bence gecenin en ilginc sorusuydu!!! hele trubun basina 3 er tane steward in oldugu bir ortamda!!!!

 

mac cikisi daha matrakdi..once FB stadina nazire yaparcasina 45 dk kadar stadin icinde bekletildik sonra bi okadarda stadin onunde!!! isin enteresan yani biz yaklasik 1000-1500 kisilik bir grupduk otopark a girmek isteyen ve bize orda 1,5 saatir bekleyen kalabalik bir PSG grubu oldugu ve o tarafa gidemeyecegimiz soylendi polis tarafindan. o sirada fransizca bilen bir arkadasin yardimiyla "yaw herifler madem 1,5 saattir orda neden gidip dagitmiyorsunuz" sorusuna polis komiseri amcam "valla biz dagitamayiz" cevabini verdi!!! "bende nasil dagitamazsiniz yaw, sizin goreviniz nedir o zaman?... bak o belinizdeki coplari verin bize nasil dagitiliyormus size gosterelim, hemde fransaya da bir hizmetimiz olur bedava egitim vererek" dediysemde komiser bey bu nazik onerimi pek kaale almadi...

 

neyse mac bittikten yaklasik 2 saat sonra arabamiza oturduk ve basladik hic birimizin zerre kadar bilmedigi paris de bir hastane aramaya...tabi kaybolduk!!!! yarim saat ugrastiktan sonra bizim staddaki yaralilari revirden hastaneye tasiyan bir ambulansa takilip gittik..bir gittikki icerde 30-40 GS li...tam o sirada birde dagilmis bir PSG li getirmezmi polis...allahtan bu sefer dangalaklik yapmamislarda 8 kisilik bir koruma cemberinde getirdiler herifi, yoksa tedavi olmaya gelip mefta olacakti orda..acaba benim kafasinda sise kirdigim herifmiydi..bilmiyorum valla ben bi bok goremiyordumki o anda!!!

 

evet tabi yarali bu kadar cok olupda koca hastanede sadece 2 doktor bulununca bir 4 saatte orda harcadik....bu arada acisini bilmeyen arkadaslara(tatmalarinida hic temenni etmem) su kadarini soyleyeyim, acik yaranin icinden cimbizla cam kirigi toplamak kadar boktan bi sey yok valla..iki defa bicaklandim daha once onlar bunun yaninda sivrisinek sokmasi gibi.. adama herseyi, isleyip-islemedigin her sucu itiraf ettirir...hatta doktora bir ara "ahhh...yeter ulan valla solicem Vive La France'i(fransiz milli marsi)" dediysemde herif turkce bilmediginden mi yoksa Auchwitz yahudi toplama kampinin doktoru Mengele'yle akrabaligindanmidir nedir hic kaale almadi...

 

bu arada siramizi beklerken ordaki bazi gazilerlede sohbet etme sansimiz oldu...malum kavga sirasinda mesgulsunuz,  pek hos bes yapamiyorsunuz ....onlarin dedigine gore bu adamlar hep pislikmis ama bu sefer ayri bir hinclari varmis; bizimkiler 96 da ki macta bunlara cok cok saglam bir sopa cekmisler..bunlardan bir kac yuz tanesi cok kotu hastahanelik olmus ve bu adamlar tarihlerinde ilk ve son defa fransada dayak yemisler..adamlar o gunden beri sabirla GS gelmesini bekliyorlarmis megerse!!!demekki sira tekrar bizde...:)

 

bu arada bir tane de almanyadan gelen FB li bir arkadas vardi hastanede(mac sirasinda da bir kac tane BJK ve FB formali gordum)...cocuk almis fb bayragini eline gelmis maca gs i desteklemeye(bunlarin avrupadaki modelleri tr dekinden farklidir-onlar bunu bizim tr yi temsil ettigimizi bilir, bizimle gelir, destek verirler-tr dekiler gibi leeds utd, arsenal,milan ve psg formasiyla dolasmazlar) onunda agzi burnu kan icinde falan. ...neyse sohbet ederken bir laf etti hastanede orda tum turkler gulmekten koptuk; "ulan dedi surda GS icin dayak yiyoruz o koymuyoda bi kerecik FB icin dayak dahi yiyememek koyuyo...bi gelseler buralara, valla komaya bile girmeye raziyim" dedi....resmen kriz gecirdik orda hastanenin bekleme salonunda...tabi bu arada bize anlamsiz gozlerle bakan hemsireler kesin "ulan bu turkler hakkaten manyak ve mazohist; herifler kan revan icinde aci cekerken gulme krizi yasiyorlar" demistir..:)

 

neyse hastahane iside  halloldu cok sukur ve ordan basip ingiltere ye  donduk...simdiye kadar ingiltere topraklarini gordugume hic bukadar sevinmemisdim ne diyeyim...siz siz olun kurbaga bacagi yiyen fransizlardan uzak olun..hayatta iki sey haric bir daha Paris e adim atmicam;

 

1) is icin mecburen

 

2)Allah buyuktur, bir daha duserlerse PSG macina..ama bu sefer hazirlikli ve tam techizatli!!!!

 

Orda olmayan ve daha once tanisamadigimiz arkadaslara da gecenin hastahane onunden dikisler sonrasi bir fotografini yolluyorum...sanirim bu formanin da emekli olma ve boyle kanlariyla saklanma zamani geldi...gideyimde kendime GS in web sitesinden su coktandir istediim gri li formalardan bir tane XXL siparis edeyim...:)

 

sevgiler,

A. Sinan Tuzun

Proud Fan of GALATASARAY SK

*1999-2000 UEFA Cup Winner

*2000 Super Cup Winner

*1999-2000 Turkish League Champions

*1999-2000 Turkish FA Cup Winners

*4 Times Consecutive Turklish League Champions(97-98-99-2000)

*Most Champion Team in Turkish League History (14 Times)

*Most League Games Winner in Turkish League History

*Most Goal Scorer Team in Turkish League History

*Most FA Cup Winner of Turkey

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Galatasaray Türkiye’nin Avrupa’ya bakan penceresi derler. İşte o pencereden baktığınızda bu insanları göreceksiniz. Yıllar önce ülkelerinden Avrupa’nın dört bir yanına göç etmiş ama hiçbir zaman kimliğinden vazgeçmemişler her zaman Türk ve Galatasaray sancağını taşımışlar ve taşımaya da devam ediyorlar. 2003 yılında rahmetli Alpaslan Dikmenin de büyük katsıyla uA-Avrupa’yı kuran Ali SinanTüzün, Sinan Öztürk, Aykut Çetinel ve niceleri. Eğer bugün uA dünyanın en büyük taraftar oluşumu deniliyorsa işte bu insanların sayesindedir. Onların yanında başka gruplarda kurulmuştur örneğin kinGS. Fark etmez hepimiz aynı teknenin içindeyiz. Önemli olan davamızdır ve davamız her zaman GALATASARAY!...devam edecek.


Diesen Post teilen
Repost0
Published by Erdal Güngör

Blog Içeriği

  • : Blog von Erdal Güngör
  • : Liberta per gli Ultras ! No Al Calcio Moderno ! Galatasaray,Ali Sami Yen,Metin Oktay,istanbul,Alpaslan Dikmen,Karıncaezmez Şevki,Fatih Terim,Hooligan,Ultras,Hagi,Two and a half Man,Football Supporters Europe,The Big Bang Theory,Çılgın Türkler, Family Guy, Fringe,eBileteHAYIR!
  • Kontakt